ugrás a tartalomra

Első forgatási nap - Horváth Ákos bejegyzése

2010. november 25.
Definíció: a technika ördöge változó méretű és színű tárgy, amely vagy nem működik az elvárásoknak megfelelően, vagy elromlik, vagy egyszerűen nincs ott, ahol lennie kellene, vagy kinyomozhatatlan a működési mechanizmusa, és általában lesből támad.

A technika ördöge

Definíció: a technika ördöge változó méretű és színű tárgy, amely vagy nem működik az elvárásoknak megfelelően, vagy elromlik, vagy egyszerűen nincs ott, ahol lennie kellene, vagy kinyomozhatatlan a működési mechanizmusa, és általában lesből támad. Nyilván lehetne szakszerűbben megfogalmazni a meghatározást, de jelen pillanatban nem tartom ezt annyira fontosnak, merthogy Az ember tragédiájának - furcsán hangzik ez színházban - első forgatási napjáról szeretnék beszámolni.

Na, most minket egy szakasz technika ördöge támadt meg, összehangolt több lépcsős támadással, de nem adtuk fel a reményt, na jó lehet, hogy pillanatokra igen, de a csüggedők némi szendviccsel és kávéval energetizálták magukat.

Magam egy szolid lelkületű rabszolgahajcsár voltam egész éjszaka, bár a fejfedőm miatt volt, aki szerint inkább úgy néztem ki, mint Christa nővér a Schwarzwaldklinik-ből. Szóval az egyiptomi szín háttér vetítését vettük fel, a színészi munkám abból állt, hogy korbácsoltam kollégáimat, aminek én maradéktalanul eleget is tettem Alberti Zsófi és a többi rabszolga legnagyobb fájdalmára. Ez ilyen. A legnagyobb csapást Kelemen Zoli szenvedte el, annak napokig tartó nyoma marad az biztos, de azt nem én adtam, hiszen ő rendezett engem, hanem Kristóf Roland fiatal kollégánk, aki beleadott apait, anyait sőt némi nagyapait is az ütésekbe a hitelesség kedvéért.

A Jordán Tamás vezette stáb miután megbirkózott a problémákkal jó hangulatban vezényelte le az első forgatási napot. Csak egy példa:

- Tamás, van idő elszívni egy cigit? - kérdezte valaki.

- Annyi időd van, hogy még le is szokhatsz - válaszolta a mester.

 

szerző: Horváth Ákos