Sajtószemle

Csapatért, csapattal, csapatban Beszélgetés Vlahovics Edittel, a Weöres Sándor Színház színésznőjével - Szabadkozik, hogy nem jó interjúalany. Ebben az egy dologban nem mondott igazat Vlahovics Edit, a szombathelyi Weöres Sándor Színház évad elején Holdbeli csónakos-díjjal kitüntetett színésznője. Szlovén rendező kezdte meg a munkát a WSSz-ben Csemegét kínál nézőinek a következő évad elején a Weöres Sándor Színház. A szezon első két darabját egy-egy tehetséges fiatal külföldi rendező állítja színpadra. Két külföldi rendező kezdi meg a munkát áprilisban A Weöres Sándor Színház 2017-ben csatlakozott az Európai Színházi Konvencióhoz, amely lehetőséget ad a teátrumoknak, hogy együttműködjenek és kilépjenek a nemzetközi színtérre. Premontreisek a színházban A Premontrei Gimnáziumból öt osztályból több, mint 180 fiatal tekintette meg a Weöres Sándor Színházban a Terror című előadást. Az iskola három éve szervez színházlátogatást diákjainak. Közösségi színház a szülésről, a születésről Gátak és gátlások címmel készül előadás Czukor Balázs rendezésében. A Szombathelyi TV Műhely című magazinjában az alkotók - Surányi Nóra, Salamon Júlia, Czukor Balázs - beszéltek a készülő színházról (01.45-től). Valló Péter az idén G. B. Shaw-t rendez, mert sosem lehet tudni Valló Péterrel minden évadban a finoman csillogó derű – és valahogyan a biztonságérzet – költözik be a Weöres Sándor Színházba. Hát még, ha G. B. Shaw-t rendez. „Sorsdöntők” - Ferdinand von Schirach: Terror Száznegyven másik embertársammal együtt esküdtként álltunk a Weöres Sándor Színház kamaradarabjának fülledt bírósági termében. Odapottyantunk egy bűnügyi per kellős közepébe. Mrs. Robinson müzlivel A Diploma előtt a nevezetes film (és regény) alapján készült, bár Bálint András azt mondja, ha már film, akkor ez a romantikus vígjátéknak aposztrofált darab számára inkább jelenti az Álmodozások korát. Kiállítás: tíz év díszlettervei, nem csak a falakon A Weöres Sándor Színházban régi szokás, hogy egy-egy bemutatóhoz kapcsolódva kiállítás nyílik az aulában, vagyis a Thea-térben. A Három lány-premiert a Színfalak-tárlat megnyitója vezette be. Így születnek a szombathelyi színház díszletei A Weöres Sándor Színház kiállításán tizenhárom tervező munkáját követhetjük nyomon a gondolattól a megvalósulásig. Oroszy Csaba, a kiállítás egyik szervezője vezetett körbe bennünket. #Mockba Az előadás hasonló lehet ahhoz az elképzelt érzéshez, mint amikor körbetekernek nehéz láncokkal, majd futni kell az állomásra, a vonat felé: az idő vánszorog, csordogál csak, de olyan keservesen, hogy nyoma marad. #Moszkva A Ványa bá sikere után Réthly Attila újabb Csehov-drámát állított színpadra a mesebeli okos lány módjára: át is dolgozta, meg nem is. A címváltozat arra utal, hogy komolyabb változtatásokra készüljön a néző, az előadás azonban nyugodtan futhatna Három nővér címen is, nem írták át radikálisan. Három lány: fától az erdőt, Moszkvától az életet Az a jó hír, hogy Csehov itthon van Szombathelyen: a Hemóban – és a Weöres Sándor Színházban is. Csak azt nem tudjuk még mindig, hogy Moszkva merre van. Csehov Három nővére újragondolva Újfajta értelmezésben, a korábbi legendás előadások hagyományaival is szakítva állította színpadra Csehov Három nővérét a Weöres Sándor Színház. A darab Hamvai Kornél friss fordítása alapján született. Ez a mi vesztünk, hogy egyvégtében feltételes módban beszélünk Van ez az elvágyódás. Mániákus, kelet-európai(?), vidéki rossz érzésbe oltott hangulat, ami úgy járja át a csontokat, mint a nyirkos ruha okozta vacogás. Bárhová, csak el innen, csak ne itt! Mert mindenhol jobb, csak épp ott nem, ahol vagyunk! A bűvös szó: #Moszkva – Három lány Elvágyódás, új élet, remény egy szebb jövőről, szerelem, hűtlenség, mindez humorral gazdagon átszőve, Csehov klasszikus drámája új arcát mutatja Réthly Attila rendezésében a Weöres Sándor Színházban. Szembenézés a halálfélelemmel Egy vidéki, látszólag jómódú család szürke életébe nyújt betekintést Csehov Három lány című drámája a Weöres Sándor Színházban. A Hamvai-fordítás Réthly Attila rendezésében számos ponton eltér az eredetitől, szabadabb mozgásteret biztosítva magának. Újratöltött klasszikus Február 15-én mutatta be a Weöres Sándor Színház Csehov Három nővérét Hamvai Kornél friss fordításában. Réthly Attila rendező arra törekedett, hogy maivá tegye a történetet. Lefagyott az ember(iség) honlapja-holnapja Csehov Három nővér című színművének szombathelyi dramatizálása a Weöres Sándor Színházban – Hamvai Kornél fordításában, Réthly Attila rendezésében, Három lány címmel – rólunk/nekünk/értünk szól. Réthly Attila ismét vadonatúj Csehovot rendez A vadonatúj Hamvai-fordítás fölszabadít mindazon súlyos színház- és irodalomtörténeti terhek alól, amelyeket a Három nővér idestova 120 éve cipel. Erkölcs vagy etika? Ez a darab a kanti etika közismert ellentmondására, morál és etika ellentétének problémájára épül, mégpedig oly módon, hogy a döntés felelősségét a nézőkre hárítja, akik itt most az esküdtek szerepét töltik be. Zárt tárgyalás Egy vádlott bűnösségéről dönthet a közönség a színház legfrissebb előadása után. Kioltható-e egy ártatlan ember élete azért, hogy másokat megmentsünk vele? Nehéz kérdés, amelyet az elszánt ügyvéd és a racionálisan érvelő ügyész segít megválaszolni. Terror a Weöres Sándor Színházban A történet érezhetően sokat merít a 2001-es terrortámadások eseményeiből, valamint az ennek következményeként megszülető jogi és biztonságvédelmi ellenlépésekből a nyugati világban – ezek rendkívüli lélektani hatásáról nem is beszélve. Melyik öklömbe harapjak? Rémálmaink mezsgyéjén olykor felbukkannak feloldhatatlan dilemmák, gyerekként pedig sokszor szorongunk abszurd és sarkos választásokon. Schirach és Jordán párosa a Terror című darab segítségével az egyik legősibb döntés elé állít bennünket. A zöld legyen vagy a piros gomb? Bűnös vagy ártatlan? Ferdinand von Schirach Terror című drámájában a néző dönt. A közönségből esküdtszék lesz, komoly erkölcsi dilemmában kell ítéletet hoznia: felmenthető-e Lars Koch a felelősségrevonás alól? Aljas terror Te lelőtted volna az utasszállító gépet, 164 ártatlan élettel a fedélzetén, hogy megments egy teltházas stadionban 70.000 embert? Nyiss be a zárt tárgyalásra! Az emberi méltóság himnusza A humánum, a méltóság témakörét járja be teátrista és néző a szombathelyi Weöres Sándor Színházban Jordán Tamás klasszis rendezésében Ferdinand von Schirach Terror című drámája apropóján. Zárt tárgyalás - nyitott szív A mi kezünkbe tették egy ember életét. Egy emberét, aki kioltott százhatvannégy másik életet. Szörnyű? Igen. Még szörnyűbb, hogy sokan ezt tettük volna a helyében. Brutalitással és kannibalizmussal szórakoztattak 400 éve is A vérszomj akkor is, meg most is kifizetődő: most a tévében, négyszáz éve viszont még a színpadon is sikert lehetett aratni egy brutálisnál is brutálisabb színdarabbal. Legalábbis a hagyomány úgy tartja. Család? Rendben van? Minden jó, ha a vége jó – de mi van akkor, ha a vége sem jó? Akkor minden rossz? Minden reménytelen? Rövid időn belül a harmadik olyan színházi előadást láttam, ahol megváltoztatták egy jól ismert történet végét. A 9700 jubileuma A Weöres Sándor Színház első előadása, a 9700 tízéves jubileumát ünnepelte az akkori társulat vetítéssel, közönségtalálkozóval. Jordán Tamás köszöntötte az első bérleteseket, a Németh-házaspárt (12.30-tól). A 9700 még ennyi év után is ütős Ünnepeltek a Weöres Sándor Színházban, 10 évvel ezelőtt mutatták be a társulatnyitó darabot, Egressy Zoltán és Dömötör Tamás 9700 című zenés időutazását.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 . . .
Támogatók