Sajtószemle

A dán kamarathriller A Színházi Kritikusok Céhe szervezésében közönségtalálkozó követte a Weöres Sándor Színház februári 24-i Hamlet-előadását. Czukor Balázs minden értelemben szellemdús rendezéséről Ölbei Lívia kritikus, a Vas Népe kulturális újságírója kérdezte az előadás díszletében ülő alkotókat és a nézőket. M. Kapornaki Rita volt a Színházszerda vendége M. Kapornaki Rita a rendezőasszisztenst a cirkuszi artisták világából a tartó emberhez hasonlítja, vagyis az előadó páros vagy csoport azon tagjához, akinek vállán, karjain, fején, ... a többiek előadják a világszámot. Nem csak lengyel történet Az olyan darabok elől, amilyen A mi osztályunk is, a politika, a történelem ellopja a show-t. A tartalom fontossága, izgalma feledteti a színházat. A néző politikai meggyőződése, történelmi ismeretei és emlékezete szerint ítél. Bajomi Nagy György: „A cinikus humort kedvelem, de magamon is tudok nevetni” Bajomi Nagy György harmadjára szerepel a Thália Humorfesztiválon. Ennek apropóján kérdeztük szerepeiről és a színpadi humor működéséről. Mesélt eddigi élete legjobb szerepéről is. Nincs két egyforma előadás – Ölbei Lívia Czukor Balázs Hamletjéről beszélgetett A Fazekas Mihály ifjúsági bérlet előadása után a rendező és a színészek most az ifjabb generációt szólították meg, és várták közönségtalálkozóra. A beszélgetést Ölbei Lívia újságíró, színikritikus, a Színházi Kritikusok Céhének tagja vezette. "Ezt még senkinek se meséltem el" Bálint András napszürke fényt kért, somlóit rendelt a Krúdy Klubban, aztán szemérmes­-személyes vallomást tett a Weöres Sándor Színház kamaratermében. Heltai naplója című új önálló estjével járt itt. Heltai Jenő/Bálint András létinjekciója „Tudd meg: szabad csak az, kinek / Ajkát hazugság nem fertőzi meg, / Aki üres jelszókat nem visít, / Nem áltat, nem ígér, nem hamisít” – adta e tiszta/pontos definíciót nekünk Heltai Jenő (1871-1957), aki a Weöres Sándor Színházban „járt” csütörtökön este. Csocsó: a szombathelyi focisták megverték a színészeket Régóta készültek egy közös délutánra a szombathelyi színészek és a Haladás focistái. Remek hangulatban, Koltai Róbert telefonos közreműködésével tartottak csocsóbajnokságot. Lesz folytatás. Az ördög és a fésű nem alszik Robert Thomas Agatha Christie­ típusú, a végére kicsit megcsavarintott bűnügyi komédiája szintén fölkínálja magát a lélektani pepecselésnek – aminek azonban nemcsak egyszerűen fittyet hány, hanem egyenesen ellene is dolgozik a WSSz Nyolc nő ­bemutatója. Uram! Egy hölgy várja a hal(l)ban ­ Egy totál reménytelen kiállítás A Nyolc nő című bűnügyi komédiához (amelynek főszereplője egy láthatatlan férfi) bevezetésképpen nem árt a kimeríthetetlen nő­férfi kapcsolatot újra szemügyre venni. Egy hét, két bemutató Lukáts Andor azt mondta a tévében (ATV), hogy érdemes lenne jobban odafigyelni a vidéki színházakra, különösen (a miskolci mellett) a szombathelyire. Nyolc indok a Nyolc nő mellett A Weöres Sándor Színház legújabb darabja egy vérbeli krimi, ami alatt végig azon morfondírozik a néző: de ki lehet a gyilkos? Nyolc okot mondunk arra, miért is érdemes megnézni a Nyolc nőt. Sóvárgunk, gyötrődünk, keresünk… A szerelem az emberi természet orvosa, mely visszavarázsolja az embereket hajdani állapotukba; a kettőből újra eggyé forraszt. Nyolc művészeti ág tizenhat művésze állított ki nőről és férfiról az aulában. Nagyseggű viperák, sápadt penészvirágok 8 borzalom nő + 1 férfihalál - Lesújtó egy képet kapunk a nőkről. Ez egy ilyen férfiszemüveg. - Vélemény a szombathelyi színház legújabb nagytermi premierjéről. Nyolc nő - oktett /ok s tett/ a Weöres Sándor Színházban Ember legyen a talpán, aki kiigazodik saját magán. Hát, még másokon; akik szintén elég sok energiát feccölnek bele abba (fecsérelnek el azzal?), hogy a látszat/uk/, azaz a megjelenési formájuk eltakarja a létlényegüket. A gyilkos köztünk van Elhagyatott kastély, hulla késsel a hátában, titkok, megmagyarázhatatlan események, nyolc nő összezárva – mindenki gyanús –, és mindenekelőtt fergeteges humor: ez Robert Thomas Nyolc nő című bűnügyi komédiája a Weöres Sándor Színházban. RögtönÖzzön! Szombathely egyik kávézójában szerdánként lehetőségünk van kizökkenni a hétköznapok monotonitásából, átrepülni egy másik világba. Ez a világ az improvizációs színészeté volt. Suttogások és sikolyok: nyolc gyanús nő, avagy a galád család színre lép Az első sikoly a nézőé: amikor meglátja ezeket az elképesztő lányokat, asszonyokat – jelmez: Bujdosó Nóra, smink és maszk: Takács Katalin –, biztos, hogy reflexből sikoltani támad kedve. A Nyolc nő bemutatójára készülnek Robert Thomas francia kortárs szerző műve szórakoztat és egyben elgondolkodtat: kiderül, mennyire kétségbeeshet az ember, ha zsákutcába kerül az élete és magára marad. Mind összezárva az égő pajtában A kortárs lengyel szerző, Tadeusz Slobodzianek A mi osztályunk Történelem XIV órában című darabjából fölkavaró, fejbe kólintó előadást rendezett Lukáts Andor: arról, hogy a „múltunk mind össze van torlódva”. Utálom a XX. századot, avagy A mi osztályunk A Weöres Sándor Színházban immár szokás, hogy a könnyebb, sokszor zenés, darabok mellet mindig van műsoron pár olyan előadás, ami igazán üt. Sőt, keményen gyomorszájon vág. Tanóra az embertelenségről A Weöres Sándor Színház idei első darabja, A mi osztályunk kegyetlen és igaz történet. Nagyon magasra tette azt a bizonyos lécet Lukáts Andor rendező. A mi osztályunk - a mi emberiségünk Lukáts Andor olyan erős, ütős, kemény, egységes létművet komponált, amelyet, akinek, ha megadatik, hogy részesévé váljék: nem felejt el, amíg él. Elevenen megégettek 1600 embert, aztán beköltöztek otthonaikba. De miért? Egymás szomszédai voltak: "A mi osztályunk". Megrázó premier a szombathelyi színházban. Megráz és felébreszt. Aztán talán jobban értjük és értékeljük azt, amiben épp vagyunk. Huszadik század XIV órában Diktatúrák, szenvedés, szerelem, halál – akár egy hollywoodi történet hívószavai is lehetnének, Tadeusz Słobodzianek: A mi osztályunk című színműve azonban a kegyetlen valóságot tárja elénk. A mi osztályunk a Weöres Sándor Színházban Tadeusz Słobodzianek, az egyik legismertebb és legelismertebb lengyel szerző drámáját, A mi osztályunkat mutatja be a Weöres Sándor Színház Lukáts Andor rendezésében. Coito ergo sum A saját magányomról és szeretet utáni sóvárgásomról akartam beszélni József Attila által – mondja Jordán Tamás, aki Amit szívedbe rejtesz című estjét majdnem 30 éve játssza. Mese és szilvás gombóc illat Néhány, kissé fura, de mégis (vagy éppen ezért) mesés figura érkezik A padlásra! Bizony, ők nem a Zeneakadémia jelmezbáljára készülődnek, még kinézetük ellenére sem. Tavasz a Weöres Sándor Színházban Németh Károly produkciós menedzser a 2015/2016-os évad őszi évadát foglalta össze a Műhelyben. Szó esett a négy, bérletes, tavaszi előadásról, a Szent Márton emlékévre készülő darabról (03.00-tól) is. Egy merész magyar, aki igyekszik kirángatni Kölcseyt a Himnusz mögül Kölcsey volna a legjobban meglepve, ha tudná, hogy nemzeti ima lett a Himnuszból, amely különben is egy kanásztánc, tessék kipróbálni: „Megismerni a kanászt ékes járásáról – Isten, álld meg a magyart jókedvvel, bőséggel.” Ne félj az árral szemben! Január 22-én, a Magyar Kultúra Napján Nyáry Krisztián volt a Kötelező olvasmány vendége a Weöres Sándor Színházban. Az Így szerettek ők, az Igazi hősök és a Merész magyarok című könyvek szerzőjével Jordán Tamás és Lévai Balázs beszélgetett. Az a több mint 40 ezer követő csak tud valamit! Egyidőben a hivatalos városi kultúra napi díjátadós protokollal, a szombathelyi WSSz étterem-klubjában, egy trécselős, laza estén Nyáry Krisztiánt látta vendégül Szombathely.
. . . 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 . . .
Támogatók