Sajtószemle
Újratöltött klasszikus
Február 15-én mutatta be a Weöres Sándor Színház Csehov Három nővérét Hamvai Kornél friss fordításában. Réthly Attila rendező arra törekedett, hogy maivá tegye a történetet.
Lefagyott az ember(iség) honlapja-holnapja
Csehov Három nővér című színművének szombathelyi dramatizálása a Weöres Sándor Színházban – Hamvai Kornél fordításában, Réthly Attila rendezésében, Három lány címmel – rólunk/nekünk/értünk szól.
Réthly Attila ismét vadonatúj Csehovot rendez
A vadonatúj Hamvai-fordítás fölszabadít mindazon súlyos színház- és irodalomtörténeti terhek alól, amelyeket a Három nővér idestova 120 éve cipel.
Erkölcs vagy etika?
Ez a darab a kanti etika közismert ellentmondására, morál és etika ellentétének problémájára épül, mégpedig oly módon, hogy a döntés felelősségét a nézőkre hárítja, akik itt most az esküdtek szerepét töltik be.
Játék a felelősséggel
A Terror című darabot három év alatt harmadszor mutatták be - még nem mondhatjuk, hogy végigsöpör az országon, de már nem kell bemutatnunk Ferdinand von Schirach sztárügyvédből lett forgatókönyv- és drámaíró pályáját és családfáját, a mű sztoriját sem.
Zárt tárgyalás
Egy vádlott bűnösségéről dönthet a közönség a színház legfrissebb előadása után. Kioltható-e egy ártatlan ember élete azért, hogy másokat megmentsünk vele? Nehéz kérdés, amelyet az elszánt ügyvéd és a racionálisan érvelő ügyész segít megválaszolni.
Terror a Weöres Sándor Színházban
A történet érezhetően sokat merít a 2001-es terrortámadások eseményeiből, valamint az ennek következményeként megszülető jogi és biztonságvédelmi ellenlépésekből a nyugati világban – ezek rendkívüli lélektani hatásáról nem is beszélve.
Melyik öklömbe harapjak?
Rémálmaink mezsgyéjén olykor felbukkannak feloldhatatlan dilemmák, gyerekként pedig sokszor szorongunk abszurd és sarkos választásokon. Schirach és Jordán párosa a Terror című darab segítségével az egyik legősibb döntés elé állít bennünket.
A zöld legyen vagy a piros gomb?
Bűnös vagy ártatlan? Ferdinand von Schirach Terror című drámájában a néző dönt. A közönségből esküdtszék lesz, komoly erkölcsi dilemmában kell ítéletet hoznia: felmenthető-e Lars Koch a felelősségrevonás alól?
Aljas terror
Te lelőtted volna az utasszállító gépet, 164 ártatlan élettel a fedélzetén, hogy megments egy teltházas stadionban 70.000 embert? Nyiss be a zárt tárgyalásra!
Az emberi méltóság himnusza
A humánum, a méltóság témakörét járja be teátrista és néző a szombathelyi Weöres Sándor Színházban Jordán Tamás klasszis rendezésében Ferdinand von Schirach Terror című drámája apropóján.
Zárt tárgyalás - nyitott szív
A mi kezünkbe tették egy ember életét. Egy emberét, aki kioltott százhatvannégy másik életet. Szörnyű? Igen. Még szörnyűbb, hogy sokan ezt tettük volna a helyében.
Brutalitással és kannibalizmussal szórakoztattak 400 éve is
A vérszomj akkor is, meg most is kifizetődő: most a tévében, négyszáz éve viszont még a színpadon is sikert lehetett aratni egy brutálisnál is brutálisabb színdarabbal. Legalábbis a hagyomány úgy tartja.
Család? Rendben van?
Minden jó, ha a vége jó – de mi van akkor, ha a vége sem jó? Akkor minden rossz? Minden reménytelen? Rövid időn belül a harmadik olyan színházi előadást láttam, ahol megváltoztatták egy jól ismert történet végét.
A 9700 jubileuma
A Weöres Sándor Színház első előadása, a 9700 tízéves jubileumát ünnepelte az akkori társulat vetítéssel, közönségtalálkozóval. Jordán Tamás köszöntötte az első bérleteseket, a Németh-házaspárt (12.30-tól).
A 9700 még ennyi év után is ütős
Ünnepeltek a Weöres Sándor Színházban, 10 évvel ezelőtt mutatták be a társulatnyitó darabot, Egressy Zoltán és Dömötör Tamás 9700 című zenés időutazását.
Ébresztő 9700, már 10 éves a szombathelyi WSSz!
Akkor, 10 éve még pártállástól függetlenül együtt örült Szombathely újdonsült színházának. Politikusaink magukon is tudtak még röhögni, vették a poénokat. Ma elképzelhetetlen szabadság és jókedv sugárzik az első premierből, a 9700-ból.
Így lesz az alpári vérfürdőből magas művészet
Van egy félkész teóriám arról, hogy a Titus Andronicus egy apáról és elidegenedett lányáról szól, akik vész idején egymásra találnak a bosszúban. Ez a teória valószínűleg azért hibádzik, mert Shakespeare biztosan nem értene egyet vele.
SZÖR, avagy Színház Összes Rövidítve
Színes színházi számvetés - Sztárcsinálóktól a Liliomfiig, azaz időrendben haladva sorra vettük a 2018-as év színdarabjait, kiragadtunk belőlük pársornyi gondolatot, néhány fotót.
Trónok harca Shakespeare szerint
A Titus Andronicus borzongatóan, néhol már alig komolyan vehető barbár és bestiális erőszakossággal, ugyanakkor megingathatatlanul önazonosan menetel a cseppet sem megnyugtató végkifejletig.
Death metalba csomagolt vérfürdő: Kill Titus
Pálfi György trash metál fesztiválba csomagolta ezt az embert pástétommá daráló horror drámát a WSSZ-ben. Nekünk jól esett, remek színpadi megoldásokat láttunk, de megosztó lesz!
Metálzene az ókori Rómában
A Titus Andronicusról beszélt Gubík Ági, Bajomi Nagy György és Pálfi György az RTL november 30-i Híradójában (46.36-tól). Bemutató: november 30-án.
Színészek, nézők "hősi halála"
Merjünk – próbáljunk meg - sokszínűnek, befogadni tudónak, toleránsnak lenni. Szeretetteljesnek. Irgalmasnak.
Magyarnak. Európainak. Embernek.
Az egymilliárdos sci-fi után színházban rendez Pálfi György
Pálfi György a szombathelyi Weöres Sándor Színháznak készít egy darabot: Shakespeare egy korai művét, a Titus Andronicust rendezi Bajomi Nagy Györggyel és Gubík Ágival a főszerepben.
A lemur visszatért – Garaczi Lászó a Kötelező olvasmányban
Garaczi László volt a Kötelező olvasmány vendége a Weöres Sándor Színházban. A meghitt hangulatú beszélgetés során Lévai Balázs és Jordán Tamás segítségével bepillantást nyerhettünk a lemur-lét rejtelmeibe.
Az Acélmagnóliákról
Az Acélmagnóliákról, az összefogásról, a jótékonykodásról, a társadalmi érzékenységről beszélgetett többek között Nagy Cili rendező és Szalai Kriszta színművésznő a Szombathelyi TV kulturális magazinjában (01.52-től).
Acélmagnóliák mind
Mindannyiunk családjában történtek olyan események, - születés, halál, esküvő, temetés -, amelyek miatt megérint az előadás, hiszen emberekről szól.
Az Acélmagnóliák
A kevés szereplő ellenére magával ragad a szinte hétköznapi sztori, a profi előadás. Elhiszem, hogy egy vagyok közülük, ott ülök velük együtt az üzletben és várok a soromra.
Szép virágszál a nő
Nagy Cili ismét rendez: Robert Harling írása nyomán most színpadra álltak az Acélmagnóliák. Shelby szerepében egykor Julia Roberts, most Alberti Zsófi látható.
Égig érő Acélmagnóliák
„A magnólia gondozása egyszerű, viszont ha nem a megfelelő helyre, illetve talajba ülteted el, a növényed halálra van ítélve.” Robert Harling személyes életanyagából hívta életre színdarabját 1987-ben.
Nem törékeny virágszálak – Acélmagnóliák
Egy amerikai kisváros fodrászüzletének mindennapjaiba nyerhetünk betekintést, ám a könnyed csevegések mögül gyorsan előbújik az élet valódi arca.
Egy csámpás törpéről – SzínházSzerda Hartai Petrával
Két héttel ezelőtt Vlahovics Edit faggatta Kálmánchelyi Zoltánt arról, hogy milyen volt az elmúlt tíz év. A novemberi SzínházSzerdán pedig az interjúalany lépett elő a riporter szerepébe, így Zoli kérdezte Hartai Petrát.