ugrás a tartalomra

A közös munka gyümölcse

2022. január 26.
MINDEN, AMIT A SZÓLÍT A SZÖRNYRŐL TUDNI ÉRDEMES Sajtótájékoztatót tartott ma a Weöres Sándor Színház, frissen felújított emeleti VIP előterében, a Szólít a szörny bemutatója előtt, amely a színház, és a Mesebolt Bábszínház közös produkciója. Együttműködő partner még a Kabóca Bábszínház is. hogy a két színház közötti kapcsolat régi időre nyúlik vissza, s a mostani előadás igaz, hogy egyik csúcspontja ennek az együttműködésnek, de korántsem jelenti annak végét, hiszen még számos ötlet rejlik mindkét igazgató tarsolyában.

MINDEN, AMIT A SZÓLÍT A SZÖRNYRŐL TUDNI ÉRDEMES – sajtótájékoztató a Weöres Sándor Színházban

Sajtótájékoztatót tartott hétfőn a Weöres Sándor Színház, frissen felújított emeleti VIP előterében, a Szólít a szörny bemutatója előtt, amely a színház, és a Mesebolt Bábszínház közös produkciója. Együttműködő partner még a Kabóca Bábszínház is.

Az alkotók közül Kolozsi Angéla bábszínész, Kovács Géza a Mesebolt Bábszínház igazgatója, Major Erik színész, Szabó Tibor, a Weöres Sándor Színház igazgatója, Vidovszky György rendező, Mátravölgyi Ákos -díszlet, jelmez, és bábtervező vették részt, míg a helyi média népes számban képviseltette magát.

Szabó Tibor igazgató beszélt a darab létrejöttéről, a Mesebolt Bábszínházzal való együttműködésről, s arról az úgynevezett Ifjúsági Hétről, amely csütörtökön éppen a Szólít a szörny bemutatójával veszi kezdetét, s amely a Kerekasztal Színházi Nevelési Központ programján, bemutatkozásán túl a Remenyik Színház Massza című előadásán át, a tavalyi évadról áthozott Ajándék című darab bemutatójáig terjed, számos lehetőséget kínálva a diákoknak, és az iskoláknak különböző korosztályok számára. De az Ifjúsági Hét ideje alatt ismét elérhető lesz online a nemrégiben E-színházak fesztiválján különdíjas Haragossziget is, amely nemcsak a szakma, de a közönség elismerését is kivívta.

Kovács Géza, a Mesebolt Bábszínház igazgatója utalt arra, hogy a két színház közötti kapcsolat régi időre nyúlik vissza, s a mostani előadás igaz, hogy egyik csúcspontja ennek az együttműködésnek, de korántsem jelenti annak végét, hiszen még számos ötlet rejlik mindkét igazgató tarsolyában.

A darab alkotói, szereplői közül először Kolozsi Angéla beszélt a kihívásokról, a villámgyorsan elszálló időről, s a darabban rejlő szépségekről. Vele kapcsolatban a rendező hangsúlyozta, hogy valójában két szerepet is játszik, hiszen a nagymama szerepén túl, a főszereplőt alakító „csak” színész Major Erik instruálása, segítése is az ő feladata volt. Major Erik viszont éppen arról a kettősségről beszélt, amit a színészi és a bábszínészi játék egy síkon való működtetése jelentett számára, ahogy egy előhívott gondolat, kimondott mondat, a kéz rezdüléseivel reagál, ami természetesen kihat az általa mozgatott báb mozgására is. Itt nincs lehetőség arra, mondta, mint a filmeken, hogy utólag a színész arcához, gesztusaihoz a vágások során egy másik színész keze kerüljön, s hajtsa végre a tökéletes mozdulatot.

Mátravölgyi Ákos a díszlet és bábtervezés sajátosságáról, az előadás során a néző szeme láttára összerakott bábokról beszélt, míg Vidovszky György, a darab rendezője, az eredeti regény színházi adaptációjának megalkotója, azt mondta el, hogy a tragikus helyzet, amit a főszereplő megél, ennek a feldolgozása, hogyan valósul majd meg a színpadon. (Vidovszky Györggyel készült részletes interjúnkat a Ráadás magazinban olvashatják.)

A sajtótájékoztató után fotóspróba zajlott a Stúdiószínpadon, az alkotók által kiválasztott jelenetekkel.

szerző: Ráadás Magazin