Nem feszélyezi a meztelenség
Bajomi 1992-ben már majdnem dolgozott együtt Ivo Krobottal, a Szigorúan ellenőrzött vonatok cseh rendezőjével, de akkor inkább egy jobban fizető filmes forgatást vállalt. Most viszont összejött a közös munka: Gyuri Hubickát, a forgalmi tisztet alakítja a Hrabal-darabban. Szerinte Krobot, - aki egyébként Hrabal személyes barátja -, fantasztikus tehetségű pali. Nagy megtiszteltetés, hogy elfogadta Jordán Tamás meghívását.
- Életemben először dolgozom külföldi rendezővel. Abban különbözik az általam eddig megismert dirigensektől, hogy csehül beszél. – szellemeskedett (ahogy mindig) Bajomi a kávéházi beszélgetésen.
- Mi magyar színészek kicsit realistábban játszunk, ő sokszor azt kéri, hogy inkább kifele beszéljünk, ne egymásnak. Egy magyar rendező általában csak akkor dolgozik koreográfussal, ha az táncos produkció. Krobot azonban nem: David Strnad koreográfust hívta közreműködni.
Gyuri elárulta, hogy Endrődy Krisztián színész kolléga – nem mellesleg Alberti Zsófi párja – bizony féltékenykedik a pecsételős jelenet miatt. Az előadások előtt egyébként mindig összetartás van: a színészek cseh népdalokra táncolnak, ez a közös bemelegítés. Mindannyian megszerették ezt a cseh embert, a társulat örülne, ha jönne Szombathelyre jövőre is.
Cili kérdésére, hogy miként készül fel egy-egy szerepre, Gyuri elárulta: nem olvas utána, nem informálódik, rábízza magát az ösztöneire, a rendezőre. Szívesen dolgozna együtt egyszer Pintér Bélával, aki, nem kőszínházi, hanem alternatív rendező. De Ascher Tamás mellett is kipróbálná magát. Úgy véli, Jordán Tamás olyan rendezőket – például Mohácsi, Jeles és Valló - hív, akikkel akár a Nemzeti Színházban megállná a társulat a helyét.
A Színházszerdán kiderült, hogy Gyuri Szentesen járt irodalmi-drámai osztályba, de versenyszerűen vízilabdázott is. Az ország összes vidékéről érkeztek a diákok, az osztályából végül hatan lettek színészek. Már gyerekkorában tudta: vizilabdázó vagy színész lesz.
- Amikor 1985-ben - negyedikben - kellett jelentkezni a színművészeti főiskolára, épp bekerültem a felnőtt vízilabda válogatottba. Ez akkor nagy szó volt: a sportolók lakást kaptak, külföldre utaztak, csábított rendesen a sportolói élet lehetősége. Aztán a felvételi papír beadása előtti napon megnéztem az Übü király előadását Budapesten, és akkora hatással volt rám, hogy eldöntöttem: a színészetet választom. Akkor ugyan kiestem, de a harmadik kísérlettel bejutottam: Huszti Péter egyetlen osztályt vállalt osztályfőnökként, bennünket. Nagy élmény volt tizennyolc évesen egy színpadon állni a nagyokkal. 1992-ben diplomáztam, akkoriban egyből kaptunk szerződést. Ez ma elképzelhetetlen: rengeteg képzett fiatal kopogtat, de nincs hely, mert zárnak be a színházak, és mivel sok egyéb helyen is adott az oktatás, nem csak a színművészetin, túlképzés van.
Cili extrém színpadi jelenetről, helyzetről érdeklődött: Gyuri a Sóska, sült krumpli című darabban szerepelt életében egyszer meztelenül, de nem feszélyezte. Egy alkalommal pedig Bezerédy Zoltánnal csókolózott Woody Allen: Kleinmann és a halál című előadásán, amelyet anno a Country Clubban mutattak be szintén Széles László rendezésében.
A beszélgetés végén szó esett a színház weboldalának új rovatáról, amely apropója az ezévi Színházszerdának.
- Gyűlöltem blogger lenni, nem szerettem. Nem tudok sem ékezetet, írásjelet csinálni, helyen írni sem tudok, minden ellenem szólt, mégis nagyon jó blogger voltam. És, ígérem: még visszatérek!