Dühös, zenés, nevetős – ilyen lesz a 2019/2020-as kínálat
A végéhez közeledő évadban nem volt zenés bemutató, ráadásul a kínálat összében-egészében túl nehéznek ítéltetett a közönség szemében (a Médeiával, a Titus Andronicus-előadással) a színházvezetők tapasztalatai szerint. Ezért aztán a következő évadban bőségesen pótolják a hiányt, hangzott el a WSSz évadösszegző, az új évadot meghirdető sajtótájékoztatóján. A 2019/2020-as évadban azonban már nem lesz a szombathelyi társulat tagja Kiss Mari, Hartai Petra és Fekete Linda. Jordán Tamás igazgató sajnálja, hogy így döntöttek, bár – mint megjegyezte – 7-10 év után többnyire eljön a váltás ideje. Nem hallgatta el azt sem, hogy a távozók döntését vélhetően befolyásolta az a bizonytalanság is, amely a színház életét most jellemzi. Emlékszünk: Jordán Tamás igazgatói mandátuma 2021. január 31-éig szól (vagyis a 2019/2020-as évad lesz az utolsó teljes évad az ő igazgatásával), azt pedig még nem lehet tudni: hogyan tovább.
Az új évadban mindenesetre nemcsak az elmúlt tíz évben megkedvelt, a mércét minden esetben magasra helyező rendezők többsége dolgozik ismét Szombathelyen (Mohácsi Jánostól Zsótér Sándoron át Valló Péterig és a szombathelyi főrendező Réthly Attiláig és Czukor Balázsig), hanem új rendezők is leteszik itt a névjegyüket. Goldoni Mirandolináját viszi színre a társulattal Székely Kriszta, az utóbbi évek egyik legmarkánsabb, legkiemelkedőbb teljesítményét nyújtó rendezője. Közben pedig már megkezdte a munkát Szombathelyen a szlovén Jasa Koceli és az olasz Luca Cortina; mindketten az Európai Színházi Konvenció révén bővülő nemzetközi együttműködések révén kerültek a Weöres Sándor Színházba. Előbbi kortárs szlovén darabot hozott, utóbbi az orosz Presznyakov testvérek Terrorizmus című darabját (amely nem keverendő össze a végéhez közeledő évad egyik sikerével, a Terrorral, amely estéről estére szavazásra-döntésre bírja a közönséget).
A 2019/2020-as évadban négy nagyszínpadi és négy kamarabemutató várható a bérletes kínálatban. Az őszi szezonban a nagyszínpadon a Terrorizmust és a Liliomfit láthatja a közönség (a Szigligeti-vígjátékot Mohácsi-módra); a Márkus Emília Teremben kerül színre a szlovén kortárs darab, aztán Hamvai Kornéltól a Márton partjelző fázik, Valló-rendezésben, Jordán Tamással a címszerepben. (Játszotta már Márton partjelzőt a Merlinben, mások mellett Soltis Lajossal.) A tavaszi bérletben a nagyszínpadon föltűnik Osztrigás Mici (Feydeau: Kis hölgy a Maximból, Réthly-rendezés), valamint Mirandolina (Székely Kriszta vezetésével). A két tavaszi kamarabemutató pedig: Peter Schaffer már-már kultikus Equusát Zsótér Sándor rendezi, Czukor Balázs ismét „hozott anyagból” dolgozik a játéktérben.
Bérleten kívül mutatja be a WSSz azt az előadást, amely szintén nemzetközi együttműködés révén jön létre: a középiskolás korosztályt megszólítva, „düh” hívószóval. Szerzője Lőrinczy Attila, rendezője Réthly Attila. De előbb: az augusztusi Karnevélszínház újratöltött Goldonit kínál, a Két úr szolgáját Hamvai-átiratban, Réthly-rendezésben (nem kell attól tartani, hogy a két Goldoni hasonlít egymásra), a nyári előadás kedvéért visszatér Szombathelyre Mertz Tibor.